Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Όταν εσύ πήγαινες, εγώ ερχόμουνα… για δεύτερη φορά

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 οι μικροί σίφουνες από την Ιταλία, που άκουγαν στο όνομα Fiat Punto GT άρχισαν να οργώνουν τους δρόμους της χώρας μας και να «διδάσκουν» σε πολλούς αλαζόνες πως το μέγεθος δεν είναι το παν, κανείς δε φανταζόταν την έκταση που θα έπαιρνε αυτό το «κίνημα» μείωσης του κυβισμού. Δέκα χρόνια μετά το group VAG μας παρουσίασε μοτέρ χαμηλού κυβισμού με τουρμπίνες, κομπρέσσορες, μυστικά ξόρκια και ματζούνια με σκοπό να βγάλει ιπποδύναμη από μικρό κυβισμό. Και τα κατάφερε περίφημα. Και το κίνημα που είχε ξεχαστεί έλαβε όνομα: downsizing. Όμως ο πονηρός Ιταλός είναι εδώ και αποφάσισε να φτάσει στα άκρα....

Φέτος, λοιπόν, καλωσορίζουμε ένα νέο κινητήρα από τη Fiat που μας δημιουργεί μία και μόνη απορία: που θα φτάσουν οι άνθρωποι; 900cc με υπετροφοδότηση turbo και απόδοση 105 ίππους. Ναι, μην ξαναδιαβάζεις την προηγούμενη σειρά. Καλά διάβασες. Ένα χιλιαράκι που πάει σαν δυνατό χιλιοτετρακοσάρι, αλλά δεν καίει ανάλογα και το σημαντικότερο, δε φορολογείται ανάλογα. Με τεχνολογία Multiair, δύο μόνο κυλίνδρους και μεγάλες δόσεις φαντασίας και μηχανολογικής μαγκιάς το ιταλικό εργοστάσιο παραδίδει μαθήματα προηγμένης τεχνολογίας στους αντιπαθείς Γερμανούς. (Ακούς κυρία Μέρκελ;) Για να μην αναλωθούμε σε τεχνικές –και μεταξύ μας ψιλοβαρετές- λεπτομέρειες, οι μηχανικοί κατήργησαν τους εκκεντροφόρους εισαγωγής, έκαναν και ένα σωρό άλλες αλχημείες και έφτασαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Το μοτέρ θα εφοδιάζει αρχικά το Fiat 500 και στη συνέχεια θα το δούμε στο Panda και ίσως και στο Punto Evo. Οι επιδόσεις του θα είναι αξιοπρεπέστατες για τα ελαφριά και compact αμαξώματα του groupo Fiat και το βάρος του με βία θα φτάνει τα 80 κιλά. Με ροπή από χαμηλά και λειτουργία πιο ομαλή και από τα μαγικά χαλιά T-jet της προηγούμενης γενιάς θα σβήσει κάθε αμφιβολία περί επάρκειας του λιλιπούτειου κινητήρα. Προφανώς δε θα «ξυρίζει» σαν την καλοτροχισμένη φαλτσέτα του κουρέα της Σεβίλλης, αλλά σκέψου τη φρίκη στο πρόσωπο του greek kamaki των φαναριών, όταν η κοπελίτσα δίπλα του με το ταπεινό 500αράκι ξεκινήσει τουρμπισμένη μόλις ανάψει πράσινο...

Και ας έρθουμε λίγο στο πονεμένο θέμα των ημερών, το οικονομικό. Τι θα καίει ρε μάστορα; ΤΙΠΟΤΑ. Μastoras speaking. Χαμηλά τεσσάρια για μέση κατανάλωση δεν ακούγονται και άσχημα. Και από τέλη κυκλοφορίας μια απ΄τα ίδια... 110 ευρώ με τα δεδομένα του 2011, αλλά εδώ το χέρι μου στη φωτιά δε θα το βάλω γιατί οι καιροί είναι πονηροί, το ΔΝΤ έχει ορέξεις και ο κύριος Παπακωνσταντίνου μου μοιάζει με σύζυγο που έχει φάει παντόφλα. Δε φέρνει και πολλές αντιρρήσεις. Από εκπομπές CO2 το αυτοκίνητο θα είναι η χαρά της Greenpeace, με επίπεδα κοντα στα 80γραμ./χλμ. Οπότε και με αυτό τον τρόπο υπολογισμού των τελών, τα πράγματα προδιαγράφονται αισιόδοξα... Από τις τελευταίες πληροφορίες που διαρρέουν, οι μηχανικοί επιλύουν τα τελευταία θέματα αξιοπιστίας που είχαν ανακύψει σε σχέση με τη λειτουργία του turbo( ατμοσφαιρική έκδοση του ίδιου μοτέρ ήδη κυκλοφορεί στο 500άρι, αλλά εμείς είμαστε γρήγοροι και ασχολούμαστε μόνο με τα μαγικά σαλιγκάρια) και όλα δείχνουν πως η γραμμή παραγωγής είναι απελπιστικά κοντά.
  
Ιταλικό και αξιοπιστία είναι σχέση μίσους και πάθους θα μου πεις, αλλά για την ψυχή των αυτοκινήτων απο τη γείτονα χώρα ουδείς αμφιβάλει. Η γνώμη μου ως γνήσιου ιταλόφιλου(από Fiat σε Αlfa Romeo το πάω συνέχεια) μπορεί να μην είναι και πολύ αντικειμενική, αλλά...κανείς δεν είναι τέλειος. Οι επιλογές είναι πολλές και τα κριτήρια διαφορετικά. Η πρόταση αυτή ακούγεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και μόνο ο χρόνος θα δείξει πόσο πετυχημένη θα είναι.


6 σχόλια:

  1. Otan to amaksi les oti exei xaraktira ennoeis oti vlepeis to mixaniko pio sixna kai ap tous filous sou.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τραγικός..

    Τα ιταλικά δεν είχαν ποτέ πρόβλημα με τους κινητήρες. Αντίθετα τα γερμανικά πάντα είχαν πρόβλημα, παλιά δεν μπορούσαν να βρουν που είναι τα άλογα (δες κάτι 1.6 με 80 άλογα) και πλέον καίνε λαδάκι αβέρτα (οοο ναι..ακόμα και τα audi) και που και που σκάνε..(βλέπεις η VW είναι η beta έκδοση των audi!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παιδία χαίρομαι που το πρώτο μου κείμενο φαίνεται να σας έδωσε έστω και μια μικρή αφορμή για ένα σχόλιο. Φίλε ανώνυμε δε θα συμφωνήσω μαζί σου πως έχω αναπτύξει επαφές τρίτου τύπου με το μηχανικό μου...Ως συνειδητοποιημένος ιταλόφιλος απλά γνωρίζω ότι η παράλειψη συντήρησής τους είναι παιχνίδι με τη φωτιά, αν γίνεται όμως όπως πρέπει όλα πάνε καλά όπως λέει και το γνωστό άσμα... φίλε chris γίνεσαι λίγο κακός με τους γερμανούς αλλά, να σου πω ότι έχεις και άδικο? Ανέκαθεν είχαν ένα θεματάκι με τα..κρυμμένα άλογα (να θυμήσω Golf MK4 GTI παραγωγής 1991-1997 με 2000cc απέδιδε 115 ΟΛΟΚΛΗΡΑ άλογα), αλλά έχουν βγάλει και αυτοκίνητα ποιοτικότατα και αξιολογότατα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΓΑΠΗΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΙΜΟΝΙ,
    ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ.ΚΙΠ ΑΠ ΔΕ ΓΚΟΥΝΤ ΓΟΥΟΡΚ.
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΤΟ'ΧΟΥΝ...!!
    ΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητε Αναποδο Τιμονι καλη αρχη!!!
    Οσον αφορά το downsizing και τον νεο κινητηρα της Fiat αυτο που έχω να πω είναι πως οι Ιταλοι ειναι και παλι ενα βημα μπροστα! Για τους γερμανους τωρα και το πολυδιαφημισμενο τους downsizing το μονο που μπορω να πω ειναι πως οιγερμανοι το διαφημιζουν και οι ιταλοι δειχνουν τον τροπο!
    Ακομη, για το θεμα της αξιοπιστιας νομιζω πως πλεον δεν υπαρχουν αυτ/τα 'σκυλια' οπως λεγαμε καποτε. Τοτε ηταν που οι Ιταλοι ειχαν προβλημα αξιοπιστιας και οι γερμανοι εβγαζαν αυτ/τα 'σκυλια'. Αυτα ομως ανηκουν στο παρελθον καθως το κυκλωμα της αυτ/τοβιομηχανιας στηριζεται πολυ (οικονομικα) στο after sale service οπως λενε και στο χωριο μου, αρα ειναι θεμα πολιτικης των εταιριων. Γι αυτο αγοραζεις Golf και τσιμπαει λαδια ή σπαει η τουρμπινα. Πλεον η τεχνολογια ειναι που μετραει και η αξιοπιστια ερχεται σε δευτερη δευτερη. Θεωρω πως μονο οι Ιαπωνες βαζουν την αξιοπιστια παραλληλα με την ποιοτητα,τα γκαζια και φυσικα την τεχνολογια.
    Τελος, οσον αφορα τα Punto GT των 90s θα ήθελα να συμπληρωσω πως υπηρχα και τα Uno turbo πριν απο αυτα. Ας βαλουμε λοιπον τις δεκαετιες κατω να δουμε ποτε ξεκινησε το downsizing και τοτε θα καταλαβουμε ποιος ειναι πρωτος και ποιος δευτερος.... Δεν ειναι λοιπον τυχαιο που το Group VAG 'καλοβλεπει' την Alfa Romeo...
    Και παλι καλη αρχη!
    Punto GT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΧΑ ΧΑ ΧΑ
    ΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΤΟ ΤΩΡΑ ΧΑΧΑΧΑΧΑ
    ΑΝΤΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή